نکات نگهداری از هد و پروتکتور

نکات نگهداری از هد و پروتکتور

نکات نگه داری از هد و پروتکتور

نگهداری از دستگاه لیزر فایبر به دلیل کارکرد بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است که شامل بازرسی منظم مکانیکی و نگهداری روتین قطعات میشود. از مهم ترین قطعات دستگاه میتوان به سورس،هد،پروتکتور،لنز و چیلر اشاره کرد. هد دستگاه لیزر به دلیل قدرت برش ضخامت های مختلف و فوکوس و سرعت بالا از مهم ترین قطعات دستگاه به شمار میرود. در این مقاله به نکات نگهداری از هد و پروتکتور میپردازیم:

1)گاز مصرفی با کیفیت

گاز مصرفی دستگاه برش لیزر باید با کیفیت و دارای گرید بالا باشد که مقادیر قابل توجه و تاثیرگذاری از انرژی را وارد فرایند برش کند تا برش فلزات آغاز شود.درجه خلوص گاز میتواند تفاوت زیادی در کیفیت برش و دوام هد و پروتکتور داشته باشد.هرچقدر خلوص گاز بیشتر باشد، کیفیت برش بیشتر میشود.هچنین ناخالصی گاز مصرفی مانند هیدروکربن ها و بخار آب به پروتکتور دستگاه اسیب می رساند.

2)گاز کمکی خنثی

دستگاه های برش لیزر فایبر طوری تنظیم شده اند که وجود یک گاز کمکی هنگام برش میتواند گرد و غبار را از روی سطح برش دور کند.نیتروژن یک گاز کمکی خنثی است که با فشار از هد خارج میشود و از ایجاد پلیسه و صدمه به پروتکتور جلوگیری میکند.

3)تمیز کردن هد

دستگاه لیزر فایبر به دلیل اینکه دائما در معرض آلاینده ها قرار دارد نیازمند نگهداری پیوسته است. هنگام تمیز کردن هد لازم است قطعات را باز کنیم تا گرد و غبار روی پروتکتور را با دستمال مخصوص تمیز کنیم. استفاده از هر پاک کننده دیگری به جز الیاف پلی استر چوب پنبه و اتانول از عمر پروتکتور کم کرده و باعث ایجاد خش میشود در نتیجه از کیفیت برش میکاهد.

اگر می خواهید با قطعات دستگاه برش لیزر به طور کامل آشنا شوید کلیک کنید.

مقالات درخشان صنعت پاسارگاد را دنبال کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیاز

بدون امتیاز ! اولین نفری باشید که امتیاز می‌دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

DSP Admin

DSP Admin

آنچه در تصور شماست برای ما قابل اجراست

بنر دستگاه لیزر فایبر 2

هر هفته تخفیف‌های ویژه را پیامک می‌کنیم

جهت مشاوره خرید و استعلام قیمت مشخصات خود را وارد کنید تا مشاورین ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

درخشان صنعت پاسارگاد

شروع گفتگو
1
نیاز به کمک دارید ؟
سلام میتونم کمکتون کنم؟