اهمیت انتخاب گاز در دستگاه برش لیزر

اهمیت انتخاب گاز در دستگاه برش لیزر

اهمیت انتخاب گاز در برش لیزر

آیا می دانستید در دستگاه لیزر فایبر چه گاز هایی استفاده می شود؟ اهمیت هر کدام از این گازها چقدر است و هرکدام چه کاربردی دارند؟ تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در دستگاه های برش لیزر فایبر انتخاب گاز مناسب برای برش شیت متال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.گاز های مصرفی این دستگاه اکسیژن،نیتروژن و هوا هستند که در این مقاله ویژگی هرکدام را به طورکامل توضیح میدهیم.

گاز اکسیژن:

گاز اکسیژن یک گاز کمکی است که به دلیل بهبود فرایند سوختن اغلب برای برش آهن و فلزات رنگی استفاده میشود.اما همانطور که می دانید برش لیزر فلزات ارزشمند تربه دلیل استفاده های زینتی و ظاهری که دارند باید بسیار دقیق و با کیفیت انجام شود. به همین دلیل لبه های فلز بریده شده بهتر است با گاز نیتروژن انجام شود. این امر باعث می شود لبه ها خوش رنگ تر بوده و سیاه نشوند. اگر لبه های قطعه برش خورده برای شما اهمیت چندانی ندارد انجام هزینه اضافه برای برش لیزر استیل با نیتروژن معقول نیست. به همین دلیل پیشنهاد ما برای چنین مواردی استفاده از گاز اکسیژن است.

گاز نیتروژن:

در دما و فشار معمول، نیتروژن آزاد، گازی بی‌رنگ و بی‌بو است. به عنوان یک گاز بی‌اثر، این عنصر، مقدار اکسیژن موجود را برای اکسیداسیون مواد طبیعی کاهش می‌دهد در نتیجه از سوختن خود به خودی مواد قابل اشتعال و خوردگی فلزات جلوگیری می‌کند.

گاز نیتروژن به نسبت گاز اکسیژن 20 برابر مصرف بیشتر و 3 برابر قیمت بالاتری دارد.

هوا:

هوایی که در محیط وجود دارد مخلوطی از گازهایی از جمله نیتروژن(۷۸٪)،اکسیژن (۲۱٪)، آرگون (۰٫۹٪) و کربن دی‌اکسید (۰٫۰۳٪) است.

امروزه در صنعت معمولا برش فلزات استیل و گالوانیزه با هوا انجام میشود چرا که استفاده از این گاز رایگان است و باعث سوددهی بیشتر میشود.

دستگاه های لیزر فایبر شرکت درخشان صنعت پاسارگاد با سیستم کنترل گاز اتوماتیک، طوری قابل تنظیم هستند که تنها با خرید کمپرسورهوا و درایر برای جذب رطوبت،بتوانید فلزات آهن و استیل را با بهترین کیفیت با هوا برش دهید.

انتخاب گاز در دستگاه برش لیزر

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیاز

بدون امتیاز ! اولین نفری باشید که امتیاز می‌دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

DSP Admin

DSP Admin

آنچه در تصور شماست برای ما قابل اجراست

بنر دستگاه لیزر فایبر 2

هر هفته تخفیف‌های ویژه را پیامک می‌کنیم

جهت مشاوره خرید و استعلام قیمت مشخصات خود را وارد کنید تا مشاورین ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

درخشان صنعت پاسارگاد

شروع گفتگو
1
نیاز به کمک دارید ؟
سلام میتونم کمکتون کنم؟